Scott Tiger Tech Blog

Blog technologiczny firmy Scott Tiger S.A.

Statystyki mobilne

Autor: Piotr Karpiuk o środa 25. Kwiecień 2012

Liczba aktywowanych telefonów na świecie zbliża się do 6 mld. Statystycznie rzecz biorąc, niemal 9 na 10 mieszkańców planety ma telefon. W rzeczywistości w krajach rozwiniętych jest więcej telefonów niż mieszkańców, a w Afryce nasycenie rynku jest najmniejsze: wynosi zaledwie 53%. W 2011 roku na całym świecie sprzedano aż 1,5 mld telefonów komórkowych. Chociaż smartfonów sprzedaje się obecnie więcej niż PC-tów, należy pamiętać, że nadal blisko 2/3 sprzedawanych aparatów to tzw. featurephone’y, czyli zwykłe komórki, bez zaawansowanego systemu operacyjnego. Przy 6 mld aktywnych telefonów na świecie, przez ostatnie 3 lata na rynek trafił niecały miliard smartfonów.
Dziwi spadek sprzedaży Windows Phone’a 7 – smartfonów pod kontrolą tego systemu pojawiło się w 2011 roku dwukrotnie mniej niż Samsungów z ich mało promowanym systemem Bada. Samsung jest też najpopularniejszym dostawcą telefonów w USA, natomiast w Europie Zachodniej nadal króluje Nokia.
Najpopularniejsze mobilne systemy operacyjne w Polsce: Symbian (33,05%), Android (25,08%), Sony Ericsson (13,14%), Samsung (8,51%), Inne (8,47%), iOS (7,71%), Bada (2,6%), LG (1,38%).
AppStore świętował niedawno okrągłe 25 mld pobrań aplikacji, Google 10 mld (z tej okazji dużo popularnych tytułów przeceniono na 10 centów, aby nakłonić do wirtualnych zakupów osoby, które z nich wcześniej nie korzystały).
Statystyczny użytkownik inteligentnej komórki używa głównie FB, map Google i informacji pogodowej The Wheather Chanell, a jeden z czterech ściągniętych programów zostaje użyty tylko raz.
Tylko w 4% smartfonów lub tabletów dostarczonych w 2010 roku zainstalowano jakieś zabezpieczenia typu programy antywirusowe.
Podstawą mobilnego marketingu mają być reklamy w mobilnych wyszukiwarkach oraz wykorzystujące technologię geolokalizacji i rozszerzonej rzeczywistości. Na tej zasadzie powstaje już ponad połowa mobilnych reklam w USA. Google ma 70% rynku reklamy mobilnej.
Użycie poszczególnych funkcji smartfonów i featurephone’ów zależy ściśle od regionu geograficznego. W Japonii prym wiodą media społecznościowe i poczta elektroniczna, w USA i Europie SMSy i gry. Ponadto istotne są newsy, informacje pogodowe i mobilne mapy.

Na podstawie: PC World 5/2012

Share and Enjoy:
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Śledzik
  • Blip
  • Blogger.com
  • Gadu-Gadu Live
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Wykop

Zostaw komentarz

XHTML: Możesz użyć następujących tagów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>